Ford Mustang

0
30

Gdy Ford postanowił przeprojektować Mustanga, zdecydowano się na dodanie stylu retro, podobnie jak w przypadku Thunderbirda. Na szczęście Ford nie spojrzał na upiorną serię Mustang II z lat 70. na szablon, zamiast tego amerykański producent czerpał inspirację z Mustanga drugiej generacji z późnych lat sześćdziesiątych. Powiedzmy, że przeprojektowany Mustang był niczym więcej jak przebojem.
Wprowadzony jako model 2005, retro Mustang na rok 2006 oferuje tylko jedną zmianę: wprowadzenie pakietu Pony, który ma nadać samochodowi wygląd GT. Czerpiąc z projektu fastback z końca lat 60., model z 2005 roku był takim hitem, że Ford nie był w stanie nadążyć za produkcją.
Kupujący mają do wyboru silnik 4 V o pojemności 4,0 l oraz silnik V8 o pojemności 4,6 l. Z miejscami siedzącymi 2 + 2, rozstawem osi 107 cali i masą własną wynoszącą prawie 3500 funtów, samochód jeździ po autostradzie odpowiednio 210 i 300 koni.
Każdy silnik współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest opcjonalna dla obu. Hamulce tarczowe na cztery koła i opcjonalna kontrola trakcji [standard w V8] pomagają utrzymać kontrolę nad Mustangiem.
Usiądź na kubełkowych fotelach w standardzie, a opcjonalnie skórzane fotele. Wszystkie modele są wyposażone w odchylaną kierownicę, tempomat, elektrozamki i okna, elektryczne lusterka boczne i klimatyzację.
Ford daje kupującym wybór między 5 modelami coupe i 5 kabrioletami, których podstawowy MSRP zaczyna się od 19 810 USD za coupe i 24 635 USD za kabriolet.
Sprzedaż Mustanga w pierwszym roku była tak dobra, że ​​samochód wyprzedał się wczesną wiosną. W rzeczywistości Mustang zdetronizował Chryslera 300 jako najgorętszy samochód na rynku, sprzedając ponad 15 000 Mustangów miesięcznie. Cała ta produkcja pochodzi tylko z jednej fabryki.
Produkcja na 2006 rok z pewnością będzie niewielka i przy niewielkich zachętach – z pewnością nie są one potrzebne – Mustang prawdopodobnie będzie nadal miał długą listę klientów oczekujących sportowego coupe. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż w całym dziale Forda jest płaska, jest to dobra wiadomość dla producenta, który desperacko potrzebuje gorącego sprzedawcy.