Samochody hybrydowe

0
28

Samochody hybrydowe Ford i GM Samochody hybrydowe po raz pierwszy powstały od japońskich i europejskich producentów samochodów. Amerykańscy producenci samochodów rozpoczęli swoje własne wersje tych oszczędnych modeli dopiero w latach 90. XX wieku, kiedy rząd USA zwrócił się o pomoc do amerykańskich producentów samochodów Forda, GM (General Motors) i DaimlerChrysler w tworzeniu nowego modelu samochodu hybrydowego, który jest najlepszy pasuje do amerykańskiego stylu życia i budżetu.

Ford był podobno pierwszym amerykańskim producentem samochodów, który wprowadził modelowy samochód hybrydowy do branży, przyjeżdżając w bardzo konkurencyjnym czasie, ponieważ około sześciu japońskich firm zaprezentowało w tym czasie swoje własne wersje hybrydowe. Pierwszy samochód hybrydowy Forda ujrzał pierwsze dziecko we wrześniu 2004 r. Za pośrednictwem modelu Escape SUV Hybrid.

Samochody hybrydowe Ford

Ford miał wydać swój pierwszy samochód hybrydowy w 2003 roku, który będzie napędzany zarówno silnikiem elektrycznym, jak i paliwem. Jak wspomniano wcześniej, jego pierwszym wejściem był Ford Escape w 2004 roku, który szczycił się emitowaniem mniej niż funta substancji smogowych na każde 15 000 mil przejechanych przez pojazd. To wielka poprawa, biorąc pod uwagę, że tradycyjne lekkie ciężarówki emitują około 105 funtów zanieczyszczeń smogowych na tej samej odległości 15 000 mil. Nawet zwykłe samochody produkują 67 funtów!

Ford nie miał problemu ze sprzedażą modelu hybrydowego Escape, ponieważ został zaprojektowany jako SUV, który preferuje większość amerykańskich konsumentów. A ponieważ samochody hybrydowe Forda działają tak samo, jak zwykłe SUV-y, mają większy charakter konsumencki w porównaniu do japońskich samochodów hybrydowych, które wyglądają raczej kompaktowo i malutko.

Samochody hybrydowe GM

Pierwszymi pojazdami hybrydowymi General Motors były Silverado i Sierra, które zostały wydane również w 2004 roku. Od tego czasu sprzedaż obu modeli hybrydowych sprzedawana była prawie bez wysiłku, a wielkość produkcji GM wzrosła do 2000 w 2005 roku i znacznie wzrosła rok, aby pomieścić znacznie szerszą grupę klientów krajowych. GM spodziewa się wprowadzić 3000 sztuk dla Sierra i Silverado przed końcem roku.

W tym roku zostanie również zaprezentowany nowy hybrydowy samochód GM – Saturn VUE, a firma przygotowuje się również do wprowadzenia nowej wersji hybrydowej Chevroleta Malibu w 2006 roku.

Do tej pory nie można powiedzieć, że amerykańscy producenci samochodów hybrydowych, tacy jak Ford i GM, dorównują już swoim europejskim i japońskim odpowiednikom. Można jednak śmiało powiedzieć, że próbują i jak dotąd wyniki były zadowalające. Ford i GM są zdecydowanie na dobrej drodze, aby stać się amerykańskimi potęgami w branży samochodów hybrydowych.

Oczywiście, kiedy mówimy o cenie, to inna historia. Ponieważ samochody hybrydowe nie są jeszcze tak popularne jak samochody tradycyjne, mają dość wysoką cenę. Mamy tylko nadzieję, że z biegiem czasu i gdy zainteresowania zmienią się w świat bardziej przyjazny dla środowiska, samochody hybrydowe staną się bardziej normą niż nowością. Dzięki narodzinom samochodów hybrydowych można wiele zyskać. Dobrze wiedzieć, że Ameryka ma już jedną nogę w drzwiach.